BBQ Bersama "Bulatan Gembiraku"

Assalamualaikum...
Semalam, Husein sempat penuhkan perut bersama 'Bulatan Gembiraku'. Apa maksud 'Bulatan Gembiraku'???.. Sebelum Husein cakap dengan lebih detail lagi, korang pernah dengar perkataan 'Usrah' atau 'Muzakarah Berkelompok'(MB)??? Ye.. dua perkataan ni adalah sama waktu dengannya dengan perkataan 'Bulatan Gembiraku'. Senang citer camni lah, tiap-tiap minggu, kitorang akan buat satu perjumpaan dengan kawan-kawan yang lain. Tak kira diperingkat umur mane, duduk mane,orang mane,.. yang penting kitorang dapat jumpa tiap-tiap minggu dan sembang pasal masalah agama dan masalah diri masing-masing. Faham kan???

Semalam, kitorang sempat buat BBQ bersama 'bulatan gembiraku' yang lain. Kiranya memang ramai lah yang hadirkan diri termasuklah senior-senior Husein yang smat-smat belaker. Sebelum buat BBQ tu, Husein dan beberapa sahabat Husein yang lain la yang tolong carikan ayam dan perkakas yang lain. Penat jugak jalan-jalan kat CARREFOUR tu.

Then, malam selepas hari tu, kita makan BBQ ramai-ramai. Seronok makan ramai-ramai ni. Betullah kata-kata dari seorang ulama terkenal dahulu iaitu Imam Ibn al-Qayyim : Apabila hati-hati saling berdekatan, maka tak menjadi masalah jika jasad-jasad saling berjauhan sekalipun. Terima kasih kepada semua anak-anak Terengganu di Mesir yang hadir pada BBQ malam tadi. Sambil menikmati BBQ semalam, sambil menikmati ukhuwah di antara kita.
Yang ni sorang.. senyum mewek orang terengganu kate. buang tebiat kot.Korang tahu ape tu senyum mewek?? cari dalam kamus..haha..

Ade orang kata.. baju yang Husein pakai tu macam baju tido da. Hakikatnya tu la baju sejuk yang jadi trend orang arab Mesir kat sini pakai.

1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.