Trip to Pantai 'Ain Sukhnah, Mesir - Part 1

Assalamualaikum.....
Kelmarin, Husein baru je pergi trip to pantai 'Ain Sukhnah, Kaherah, Mesir. Seawal selepas subuh dah Husein persiapkan diri untuk trip ni. Husein pergi bersama geng-geng yang lain yang join same dalam trip ni dengan menaiki bas. Perjalanan dari tempat Husein tinggal ke pantai tu ambil masa lebih kurang 2 jam lebih untuk sampai. Sepanjang perjalanan kitorang, kitorang dihidangkan dengan pemandangan yang indah seperti kat gurun iaitu penuh dengan pasir dan batu ditepi jalanraya. Jarang sangat tengok ada rumah kat tepi tu.
Husein bersama Salam Mohd. 

Dan bila sampai je kat situ...... jeng.. jeng.. jeeeennggg...


Pemandangan yang cantik lagi superb yang tak dapat diucapkan dengan kata-kata. Teringat la plak kat status sape entah kat fb.....''Selama ni kita agung-agungkan lukisan Mona Lisa tapi tak terfikir ke yang Allah selalu buat lukisan yang terbaik yang tak dapat manusia lukiskan sendiri''...Emmmm..... betol jgak tu..Korang setuju??

Emmm....ok, Husein tak nak cakap banyak.... korang layan je la gambar kat bawah ni.

Pantai 'Ain Sukhnah, Mesir. Kata kawan Husien,Farid, ni la 'Ain Sakhonah(Air Panas). kui kui kui...

Tengok !!! ... betapa jernihnye air kat sini. Tak de kotoran atau bahan tercemar pun. Subhanallah...

Haaa..korang rase ni ape ?? Ape?? Durian??...hahaha.. Durian ape hitam legam camni ni oii..Ni first time Husein tengok Landak Laut. Orang kata binatang ni boleh makan. Betol ke?? Husein tak terasa la plak nak makan.. Binatang ni biasanye hidup menumpang kat celah-celah batu. Sebab tu la kaki ni sakit sangat masa jalan-jalan kat sana. Ade benda ni rupenye... sakit giler. Adooiiii..

hahaha... Husein dah berjaya tangkap Patrick Star yang selalu kaco Spongebob tu. haha... Ni la Tapak Sulaiman but i think its already dead but cute.

Ahaaaa... korang kenal pebender ni?? Alaa.. yang ade dalam karton Spongebob jugak tu. Haaa.. ni la Jellyfish. Walaupun nampak comel and cute tapi kalau sentuh memang gatal terus
.
Kawan Husein, Usop, tengah pegang ketam. Kat sini pon ade udang. Tapi yang kecik-kecik la.

Tempat berteduh yang macam payong da. Nice.... Nak tengok ape lagi yang kitorang buat kat sana??? Tunggu entri yang seterusnya k.

Terima kasih kerana membaca. Komen sket..




2 ulasan:

  1. lawanye tempat ..subhanallah ..
    comey ngguh patrick tu ..hehe

    BalasPadam
  2. best nye... boleh x kalo amik obor2 tuh letak dlm akuarium?? ahahahaha

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.