Tersesat di Padang Pasir

Assalamualaikum..
Harap korang semua sihat dan gembira selalu. Gambar-gambar di bawah ini adalah gambar Husein semasa berada di padang pasir baru-baru ni. Tidak dapat dibayangkan bagaimana kitorang boleh sesat di padang pasir yang tiada penghuni melainkan pasir dan debu-debunya. Kitorang dah cuba berbagai cara dan teknik untuk cari jalan keluar tapi ibarat menyuruh tikus membaiki labu. Tak jumpa jugak cari jalan. Huh..huh.. kedengaran keluh kesah di antara kami.
Lihat lah betapa luasnya padang pasir yang terpaksa Husein lalui untuk cari jalan keluar balik rumah. Letih, dahaga, haus dan panas.. semuanya keluar. Mujur tak de burung padang pasir.. kalau tak, memang kitorang ibarat macam mayat la untuk burung-burung tu.


Masing-masing tengah berbincang cara nak cari jalan keluar dari padang pasir ni.

Sempat lagi berposing di tengah-tengah padang pasir.

 Alamak.. tertinggal sorang kat sana. Aduhh..

Mungkin dengan pasir ni kita boleh jumpa cari jalan kot. kata kawan Husein sorang ni, Shafei'.

 Kanak-kanak riang di tengah-tengah padang pasir. Muka tengah excited tersesat di padang pasir. Macam-macam la korang ni.

 Adakah kita boleh naik kuda ni untuk cari jalan keluar balik rumah??? kata Shafei'. Macam orang arab badawi dah. keh keh keh...

Yang sorang ni kenapa lak tersengeh-sengeh tengah padang pasir ni. Pergi cari jalan keluar tu.. huh.

Yang sebenarnya kitorang bukan sesat pon. Gambar ni semua adalah masa Husein dan sahabat-sahabat Husein yang lain on da way nak pergi travel ke Qarun tu. (Lihat entri ini). Tapi gambar ni semua memang betul-betul di padang pasir cuma kitorang tak sesat la. Ok itu saje.. :-)
Teringat kata-kata seorang alim 'ulama terdahulu:
''Aku ibarat debu-debu pasir yang melekat dicelah-celah kaki Nabi S.A.W.''
Ya Allah.. hinanya diri ku ini jika dibandingkan dengan diri 'alim 'ulama terdahulu dan diri Nabi S.A.W. Adakah aku layak untuk memasuki syurgamu???

5 ulasan:

  1. Nie blog nak buat lawak ker???
    macam nabil...sebijik...
    hahaha jgan mare....

    -yg benar kawanmu.

    BalasPadam
  2. best2 tgok pic bumi mesir..
    tpi, masih xkesampaian untuk mnjejakkan kaki ke sana..
    padang pasir..
    smg nikmat yang masih diberikan digunakan dgn sebaik mungkin..
    insyaALLAH

    BalasPadam
  3. bestnya sesat kat padang pasir..
    *tiba2*

    BalasPadam
  4. pengalaman sangat menarik.. :)

    BalasPadam
  5. Subhanallah. Sejuk mata tengok remaja lelaki macam ni. Teringin nak pergi sana :)

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.