Kincir Air Nabi Yusuf A.S

Assalamualaikum..
Husein mintak maaf banyak-banyak andai blog ni tak berapa nak update da untuk beberapa ketika ni. coz nak buat persediaan yang cukup untuk exam yang akan tiba beberapa minggu aje lagi. 

Ingatkah korang semua tentang sejarah Islam ketika Nabi Yusuf yang terkenal dengan kekacakkan baginda memerintah Mesir suatu ketika dahulu? Ingatkah korang semua akan tujuh tahun kemarau yang melanda negara Mesir suatu ketika dahulu? 

Peluang yang Allah Ta'ala berikan kepada Husein baru-baru ni untuk pergi melihat sendiri kesan daripada perjuangan Nabi Yusuf menghadapi kemarau tersebut Husein gunakan dengan sebaiknya dengan melihat sendiri salah satu daripada 200 kincir air di Fayyum yang pernah digunakan pada zaman pemerintahan Nabi Yusuf A.S.
Muka tengah letih duduk lama sangat dlm kereta.
Kincir air di Fayyum ini merupakan salah satu mercu tanda daerah Fayyum, Mesir. Kalau sebut Fayyum mesti ingat kincir air. Husein tak berkesempatan melihat semua sekali 200 kincir air yang berada di sini tapi dapat melihat salah satunya sudah mencukupi buat Husein untuk merasai aura pemerintahan kerajaan Nabi Yusuf A.S. suatu ketika dahulu.
Antara kelebihan kincir air ini adalah jika anda berada beberapa meter darinya anda akan dapat mendengar laungan azan berkumandang walaupun tidak masuk waktu lagi.Wallahu'alam (tapi Husein tak dapat dengar pun. Mungkin pada masa tu Husein tak duduk dekat sangat kot atau pada masa tu Husein penat duduk dalam kereta lama-lama)

1 ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.