Hosni Mubarak,Amerika dan Pesawat Boeing 767

Masih ingat kepada Hosni Mubarak?? ya.. dia lah orang paling hina di Mesir pada zaman sekarang. Apabila peristiwa 25 Januari menjadi catatan sejarah dunia, beliau lah yang menjadi mangsa rakyat Mesir apabila dengan satu suara dan satu fikiran rakyat Mesir, kerajaan yang dipimpin beliau akhirnya tumbang apabila telah memerintah Mesir hampir tiga abad lamanya.

Sekarang, pemimpin tersebut sedang meringkuk di penjara dalam mengikuti kes perbicaraannya. Antara kes yang pernah beliau lakukan suatu ketika dahulu adalah terhempasnya pesawat Boeing 767 milik syarikat Egypt Air di perairan Atlantik. Nak tahu lebih lanjut tentang peristiwa tersebut? .. Tengok klip video di atas.

Menurut senior Rider, klip video ni ada bohongnya jugak. Cerita di sebalik semua peristiwa ini adalah berbalik kepada Hosni Mubarak. Pada satu hari, pihak Amerika ingin membuat perjanjian(Rider tak pasti perjanjian apa) dengan beliau. Akan tetapi Hosni Mubarak menolak perjanjian tersebut lalu pihak Amerika membuat keputusan untuk mendesak bekas presiden Mesir itu untuk memeterai perjanjian tersebut dengan membuat rancangan jahat seperti dalam video di atas.

Maka yang menjadi mangsanya adalah Hosni Mubarak dan juga rakyatnya. Bagi anda yang belum lagi melihat video di atas, maka anda patut menontonnya. Baru lah anda akan dapat rasa apa yang diorang(dalam klip video ni) rasa. Pasti mendebarkan dan sesuai untuk semua tontonan.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.