Waktu Berbuka & Imsak Negeri T'ganu dan Kelantan 2016

ASSALAMUALAIKUM...

Ramadan menjelma lagi. Alhamdulillah kita diberi kesempatan bertemu dengan bulan yang mulia ini. Sementara yang lain tidak diberikan nikmat sebegitu. 

Ketika hampir Ramadan, Husein menerima berita sedih dengan kematian nenek kawan Husein. Selepas itu, kematian yang diratapi seluruh dunia dengan perginya lagenda tinju dunia, Muhammad Ali. Akhir sekali, mendapat berita paling menyedihkan dengan perginya seorang guru sekolah menengah Husein akibat kemalangan. Semua ini berlaku hanya beberapa hari sebelum ketibaan Ramadan. 

Moga-moga dengan hadirnya Ramadan kali ini, menjadikan Ramadan yang lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya buat kita semua. Dibawah ini Husein selitkan jadual waktu berbuka puasa dan imsak di seluruh kawasan negeri Terengganu dan Kelantan. Kenapa Terengganu dan Kelantan je? Sebab dua negeri iniah yang akan Husein jalani ibadah puasa sepanjang Ramadan tahun ini. Untuk negeri lain, boleh ke pautan ini untuk lebih lanjut.

Selamat menyambut Ramadan Al-Mubarak buat seluruh warga Malaysia yang beragama Islam.
Ramadan Kareem.

Jadual waktu berbuka & imsak ini dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

1) Bagi seluruh kawasan negeri TERENGGANU.




2) Bagi seluruh kawasan negeri KELANTAN.


1 ulasan:

  1. Takziah saya ucapkan atas berita kematian yang saudara Husein tulis di atas.InshaaAllah dalam bulan Ramadhan ni dihentikan sementara azab kubur dan kita doakan agar mereka ditempatkan dikalangan hamba-hamba yang soleh.

    Selamat menyambut dan menjalani ibadah puasa saya ucapkan. Salam perkenalan dari saya dalam komen saya yang pertama di blog ni.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.