Pening Kepala nak Shopping kat Mana Ketika Musim Covid-19 ni?

Musim covid-19 ni merupakan saat yang sangat mencabar buat semua orang. Time kerajaan buat perintah berkurung dulu, semua orang tak dapat berkerja atau pergi kemana-mana untuk buat aktiviti seharian macam sediakala. Macam saya dulu, buat je apa yang patut hilangkan rasa bosan kat rumah. Sampai satu tahap, selalu je video call dengan kawan-kawan yang duduk luar negara untuk tanya khabar diorang dan tahu cerita masing-masing sampai tergelak ketawa nak pecah dunia. Hahahaha…

 

Doakan kejayaan kawan-kawan saya di luar negara ya. Diorang sanggup tak balik Malaysia semata-mata nak habiskan pelajaran kat sana walaupun time musim covid-19 ni sampai ada yang tinggal anak bini kat Malaysia.

 

As you know, negara kita masih belum dapat memerangi covid-19 ni secara menyeluruh. As far as wabak ni masih ada di negara lain, selagi itu lah wabak ni masih ada. Saya ada dengar-dengar khabar yang kerajaan akan announce balik pkp kalau kita semua tak ikut SOP yang ditetapkan sekarang. Come on la guys, korang nak hidup macam dalam gua balik ke? Paling teruk sekali, korang nak ekonomi negara kita terjejas teruk ke?

 

Kalau terjadi pkp balik, means that kita semua kena duduk di rumah. Stay at home. Kalau duduk kat rumah je, macam mana nak shopping lagi kan?


Time waktu pkp ni, saya ada shopping online di PG Mall, Malaysia No.1 E-commerce platform. PG Mall ni dah mula beroperasi sejak 2017 lagi. Ia nya merupakan syarikat shopping online dari anak tempatan kita. Come on la… mesti la kena support anak tempatan punyer bisness kan. Lebih membanggakan lagi, PG Mall ni telah berada di ranking top 3 e-commerce site dekat Iprice insight report https://iprice.my/insights/mapofecommerce/en

So, bila dah ada shopping online PG Mall, dah tak payah nak pening kepala nak shopping kalau korang stay at home je. Dalam kereta pun korang shopping ok.


Untuk kali ni, korang sangat bertuah sebab saya secara sukarela nak bagi pelbagai special offer untuk korang semua yang nak shopping online di PG Mall. Untuk pengguna baru yang ada OCBC kad:

·         korang layak untuk dapatkan 20% off jika berbelanja paling sikit RM30.

·         Jangan lupa masukkan promo kod: PGMXOCBC

·         Promosi ini valid dari 15 Julai hingga 15 October 2020

·         Website link : https://dev.9lives.com.my/personal-banking/cards/credit-debit-card-promotions/pg-promo-shop-PGMall.html

 

Untuk pengguna baru yang ada kad Citibank pulak:

Korang layak untuk dapatkan 25% off jika berbelanja minima RM30 (Capped at RM25)

-   Terhad kepada 1000 penebusan pertama selama sebulan Limited to first 1000 redemption per month.

-          Jangan lupa masukkan promo kod ini : PGMXCITI25

-          Promosi ini hanya sah sehingga 31 Mac 2021

 

Jangan risau. Kalau korang yang dah lama shopping online di PG Mall ni, korang pun ada special offer untuk saya bagi. Check it out kat bawah ni.

 

-          10% off jika berbelanja paling minima RM200 (Capped at RM 15)

-          Terhad kepada 500 penebusan terawal setiap bulan

-          Masukkan Promo Code : PGMXCITI10

-          Promosi ini sah sehingga 31 Mac 2021

 

Bukan tu saje, bagi korang yang suka travel merata dunia, korang akan dapat 1 point untuk setiap pembelian RM5 di PG Mall ni melalui Air Asia Big Loyalty Point. Bila dah kumpul point tu banyak-banyak, korang boleh dapat tiket flight free je dengan membuat penebusan. Mana nak cari orang lain bagi korang tiket flight free je oii. Kawan rapat pun belum tentu dapat bagi korang tiket flight free tau.

 

So apa tunggu lagi?

 

Untuk maklumat lanjut:

Website: https://pgmall.my/?Source=Blogger&BloggerID=309

Facebook: www.facebook.com/PGMallMalaysia
Instagram:
www.instagram.com/pgmall.my

 

Hashtags:
#PGMall #onlineshopping #shopping #MalaysiaNo1ecommerceplatform #ecommerceplatform #Shopnow #Shoponline #OCBC #Citibank #Airasiabigloyalty #PGMall4u #Cashback #points #ocbcbank

4 ulasan:

  1. Dah shopping di pg mall. Mmg berbaloi 👍🛍️🛒

    BalasPadam
  2. Sudah pandai shopping online sejak PKP bermula...

    BalasPadam
  3. Nice post! Thank you for post and I hope keep posting.

    BalasPadam
  4. Terima kasih atas sharing online shopping platform kat PG Mall. Amat berguna walaupun sudah tamat pkp! Online shopping memang menjadi norma baru sekarang!

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.