Gambar Pilihan Husein Sempena R4BIAH di Mesir

ASSALAMU'ALAIKUM...

Husein kira semua orang tahu yang negara Mesir, negara yang sedang Husein jejaki sekarang ni sedang bergolak ekoran rampasan kuasa yang dilakukan oleh rejim Abdul Fatah As-Sisi. Yang sebenarnya pergolakkan di Mesir ni sudah pun bermula sebelum bulan puasa hari tu, cuma ianya nampak lebih teruk selepas aidilfitri baru-baru ni.

Entri kali ni, Husein nak kongsikan beberapa gambar amatur yang telah ditangkap oleh seorang fotografer profesional dari Mesir.yang telah merakam beberapa gambar sempena pergolakan yang berlaku di Mesir baru-baru ni.
Pernah dahulu kala, kaki ini tegak berdiri mendirikan solat di masjid yang terdapat dalam gambar di atas. Dan kini, masjid itu dicemari dengan darah-darah orang yang tidak berdosa. 
Selepas beberapa jam kereta kebal tentera Mesir ini dijatuhkan dari jambatan seperti gambar di atas, Husein sempat melihat sendiri bagaimana keadaan kereta kebal itu hancur, bakar dan hangus. Daripada ia menjadi kereta yang sangat kebal, lalu menjadi seteruk-teruk benda yang tiada gunanya. Menandakan kemarahan rakyat Mesir yang menolak rampasan kuasa yang dilakukan oleh Abdul Fatah As-Sisi.

Korang tak rasa apa-apa tengok gambar ni?? Korang dinasihatkan buka link http://www.flickr.com/photos/mosaaberising/sets/72157635071774090/ . Ada banyak gambar lagi kat situ.

Mari lah sama-sama kita panjatkan doa khasnya untuk saudara-mara kita di Mesir, Syria, Palestin, Burma dan juga untuk seluruh umat Islam supaya diberikan keamanan dan kesejahteraan kepada negara mereka, diberikan kemenangan kepada orang yang menegakkan agama Islam, dihancurkan mana-mana individu yang membuat kekejaman, dan diberikan ganjaran syurga buat mereka yang syahid. PEACE TO THE WORLD. #R4BIAH.

Terima kasih kerana membaca. Komen siket.... :-)

4 ulasan:

  1. Astagfirullah.. bilalah nak aman duani ni.. tolong la.. ena kadang2 rasa kiamat dah makin dekat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama doakan yg terbaik buat Mesir.. amin

      Padam
  2. Ujian ALLAH untuk rakyat Mesir. Semoga ALLAH melindungi mereka-mereka yang terinaya..sedih sangatkan bila jadi macam ni..hopefully you guys are protected overthere..

    BalasPadam
  3. doakan yg terbaik utk negara Mesir..amin..semoga bencana ini ada hikmah semuanya...

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.